Ako na detailing motora?

Ako na detailing motora?

Detailing motora

Hneď po laku, je motor jedna z najdrahších častí vášho auta. Najskôr môže byť aj dôvodom prečo ste dané auto kúpili. Prosto ste museli mať to veľké, silné auto alebo tú turbom poháňanú mašinu. Míňate tisícky eur počas dĺžky životnosti vášho vozidla na údržbu jeho laku a interiéru, na výmenu palív, vymieňanie pneumatík a na všetko ostatné spojené s jeho vlastníctvom. Ako v súčasnosti vyzerá váš motor, po rokoch používania a po desiatkach tisícov najazdených kilometrov?

Proces detailingu motora

Mnoho ľudí nerobí detailing motora pretože nerozumejú jeho procesu a boja sa, že by mohli niečo poškodiť. Pravdou je, že váš motor je omnoho odolnejší ako si myslíte. Môžete ho umývať a detailovať bez strachu, že by ste niečo mohli zničiť. Len musíte pamätať, že robíte detailing a nehasíte plamene. Nepremáčajte motor odmasťovačmi ani nepoužívajte vysokotlakové hadice. Aby sa detailing motora vydaril, vyžaduje to určitú dávku šikovnosti.

  1. Za prvé, nikdy nedetailujte rozohriaty motor. Najvhodnejšia doba na detailing motora je ráno, po tom ako ho necháte v noci v kľude vychladnúť. Keď polejete rozohriaty motor studenou vodou, je oveľa väčšie riziko, že spôsobíte nejakú škodu. Než začnete s prácou, uistite sa že je motor chladný.
  2. cistenie motoraPredtým než začnete detailovať, zakryte alternátor, všetky nechránené filtre a nasávanie motora. To sú oblasti do ktorých sa nesmie dostať voda alebo odmasťovač. Zakryte vzduchový filter taškou, a hlavne ju potom nezabudnite dať preč predtým než znovu naštartujete motor. Určite berte ohľad aj na iné časti motora, do ktorých by sa nemala dostať voda. Ešte vždy môžete následne ručne vyčistiť tie oblasti, z ktorých chcete dostať zvyšky špiny. Pamätajte: Použite len toľko množstva vody a iných čističov, koľko je potrebné – nikdy nie viac.
  3. Začnite odmastnením okolia motorového priestoru. Bilt-Hamber Surfex HD je účinný odmasťovač, ktorý robí zázraky na mastných motoroch. Na striekané časti môžete kľudne použiť odmasťovač, avšak odstráni z nich vosk. Uistite sa, že odmasníte aj zásobníky na kvapaliny a hadičky. Tieto oblasti bývajú zväčša najviac znečistené. Vystriekajte poriadne zvislý plechový panel za motorovým priestorom a istotne to urobte čo najnižšie pokiaľ môžete. Odmasťovač síce neurobí všetku prácu za vás, ale určite ju omnoho uľahčí. Na odstránenie odmasťovača ho jednoducho spláchnite pomalým prúdom vody. Môžete čiastočne prekryť palcom koniec hadice, aby ste vytvorili malý tlak ale z väčšej časti spraví prácu práve odmaťovač, ktorý uvolní špinu preč. Všetko čo sa nezmyje sa môže následne utrieť. Ručnej práci sa samozrejme nevyhnete. Ak chcete, aby motor finálne vyzeral naozaj dobre budete ho musieť pretrieť aj ručne.oplach motora
  4. Po tom, ako opláchnete všetko, čo sa dá, musíte zvyšok dorobiť ručne. Najlepšie na túto prácu sú rukavice navrhnuté práve na detailing motorov.   Určite nepoužívajte tú istú na zvyšok auta aby ste predišli krížovej kontaminácií. Na úzke štrbiny a iné časti na ktoré rukou nedosiahnete sa zíde štetec od ValetPro alebo iných značiek. Umyte obvod motora a uistite sa, že všetka špina je preč. Môžete začať umývať aj smerom k stredu motora, kam by sa nemal dostať odmasťovač. Na niektoré zásobníky na kvapaliny a uzávery bude potreba trochu viac námahy.Na niektoré oblasti budete musieť použiť štetce určené na detailing, aby ste z nich dostali preč všetku špinu a maz. Vždy používajte štetce s jemnými štetinami a nikdy nepoužívajte mosadzné alebo nerezové štetce. Tými by ste mohli poškriabať plasty a nástrek a tak aj uškodiť celkovému vzhľadu motora.Pre jednoduchšiu prácu si do sprejovej fľaše rozrobte vodu s mydlom alebo so šampónom. Môžete takisto použiť aj špeciálne čističe priamo určené na detailing. Zídu sa vám aj uteráky, ktorými zotriete oblasti po skončení umývania. Na detailing motora si určite kúpte aj uteráky z mikrovlákien.cistenie motra kefou
  1. Motor musí vyschnúť predtým ako prejdete k vosku alebo ochranným prípravkom. Ak máte doma kompresor môžete vyfúkať prebytočnú vodu z miest kam nedosiahnete uterákmi. Ak kompresor nemáte, nič sa nedeje, stačí ak poriadne vyutierate všetky mokré časti.
  2. Po tom, ako ste sa zbavili všetkej špiny prišiel rad na leštenie. Ak chcete, môžete navoskovať striekané časti, ale radšej skôr použite vysokokvalitný sealant miesto vosku. Motorový priestor sa rozohrieva do vysokých teplôt, takže vosk by dlho nevydržal.
  3. Na leštenie plastov a hadičiek môžete použiť kvalitný gumový/vinylový ochranný prostriedok. Pretrite hadičky a tiež všetky plastové povrchy aby ste zaistili ich ochranu pred teplom a škvrnami od mastnoty alebo špiny.

detailing motor

 

Záver

Váš motor bude vyzerať o moc lepšie ak si spravíte chvíľu času a vyčistíte ho. 10 ročné vozidlo nemusí mať motor, ktorý vyzerá že má 10 rokov. Ak už raz celý motor vyčistíte, stačí ak ho budete udržiavať s obyčajnými utierkami. Nástroje a produkty uvedené v tomto článku vám pomôžu udržiavať váš motorový priestor tak žiarivý ako zvyšok vášho vozidla.

 

 

 

Rate this post

Pridaj komentár

Close Menu